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    BYD CO LTD - mit Zukunft ? (Seite 3052)

    eröffnet am 30.09.08 10:04:42 von
    neuester Beitrag 15.05.24 08:54:47 von
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      Avatar
      schrieb am 11.03.10 09:42:34
      Beitrag Nr. 248 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.110.728 von Karlll am 11.03.10 09:28:24Und hier ist wohl der Auslöser:


      2010-03-11 10:17:00
      *DJ BYD Co Target Raised To HK$80.00 From HK$63.00 By JPMorgan



      Wenn jetzt die Absatzzahlen für Febr. noch stimmen, dann können wir
      ja die avisierten 80 HKD von JPM wohl im Frühjahr noch sehen.
      Avatar
      schrieb am 11.03.10 09:28:24
      Beitrag Nr. 247 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.110.095 von Karlll am 11.03.10 07:53:07Na, das hat aber heute der Oma auf`s Fahrrad geholfen.

      + 5,7%

      Hätte gar nicht gedacht, daß solche Steigerungen noch möglich sind.
      Ist ja wie zu Zeiten von Frühjahr bis Herbst letzten Jahres.

      Und wenn Byd nun die 70 HKD morgen verteidigen kann, dann kann der
      Autofrühling kommen.
      Avatar
      schrieb am 11.03.10 07:53:07
      Beitrag Nr. 246 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.100.214 von Karlll am 10.03.10 07:59:44Sach isch doch man, sieht gut aus mitn Chart !!!
      Geht gen Norden mit BYD und auch mit Geely.


      11. 03. 2010
      Kalifornien umwirbt BYD


      Der chinesische Elektroautohersteller, der Ambitionen hat, zum größten Elektroautohersteller der Welt zu werden, wird von Kalifornien aggressiv umworben. Er soll seine US-Niederlassung im westlichen Bundesstaat eröffnen.

      Der BYD F6DM, angetrieben von einem Elektro- und einem Benzinmotor, wird an der North American International Auto Show NAIAS in Detroit gezeigt. Foto vom 11. Januar 2009.

      Ein chinesischer Automobilhersteller schaffte es in die Schlagzeilen in Kalifornien, da er in Erwägung zieht, seine US-Zweigstelle und Fertigung in dem Staat anzusiedeln, wie US-Medien am Dienstag berichteten. Die Niederlassung und Fertigung sollen gut bezahlte Jobs in einem Staat schaffen, der von der Rezession besonders hart getroffen wurde. Als einer der weltgrößten Akkumulatoren- und Konsumelektronikhersteller trat BYD letztes Jahr mit seinem Elektroauto BYD e6 durch die Autoshow in den amerikanischen Markt ein. Der erste Teil der Autos soll bereits nächstes Jahr auf die Märkte von Europa, den USA und China kommen. Angetrieben von den Absichten des Unternehmens trafen sich sowohl Beamte aus der Stadt Los Angeles wie auch aus deren Landkreis mit BYD Managern, um die Firma für ihre Niederlassung und Fertigung auf ihr Gebiet zu locken. Weitere Orte wie Long Beach und Lancaster werben ebenfalls um den viertgrößten Automobilhersteller Chinas. "Es wäre ein guter Wachstumsschub für unsere Wirtschaft und den Wohlstand", erklärte Tony Bell, Pressesprecher von Michael Antonovich, dem Vorsteher des Landkreises Los Angeles.

      Grüne Zukunft. Als größter Automobilherstellerstaat in den USA entstanden in Kalifornien in letzter Zeit sogenannte "grüne Firmen", die Elektroantriebe und weitere alternative Energien und ihre Produktion erforschen. BYD wird bald noch bessere Versionen seiner Elektroautos herstellen, in dem es seine langlebigen Akkus in Mercedes-Autos mit Mercedesgetriebe einbaut. Die e6-Autos, ein voller Elektrogeländewagen, soll bereits 400 Kilometer mit einer Akkuladung fahren können. Obwohl die lokalen Experten sagen, dass Kalifornien der richtige Ort für die US-Niederlassung von BYD sei, blieben die BYD Manager bis jetzt ruhig. Die lokalen Behörden umwarben BYD, damit das Unternehmen seine Niederlassung in Kalifornien eröffnet, und hoffen, dass der chinesische Autohersteller dabei hilft, ein neues und grünes Detroit zu schaffe
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 21:59:49
      Beitrag Nr. 245 ()
      Das Wichtige habe ich unterstrichen:


      BYD Building Its Dreams
      March 10, 2010

      As we come to grips with China's leadership, we're hearing more about Shenzhen-based BYD Company (BYDDF.PK), which stands for Build Your Dreams. It emerged from relative obscurity when Warren Buffett's Berkshire Hathaway (BRK.A) spent $231 million for a 10% stake in September 2008.

      BYD is the world's largest producer of rechargeable batteries and a major car manufacturer in China, which recently surpassed the US as the world's largest market for cars. It also makes handsets and parts for mobile phones. Its F3 sedan was the bestselling automobile in China last year.

      Founder Wang Chuanfu, now China's wealthiest man, has rapidly grown the company to 130,000 employees since 1995. Revenues have risen about 45% annually over the past five years, reaching $4 billion in 2008.

      Just five years after it opened its doors, BYD became one of the world's largest cell phone battery manufacturers, making batteries for iPods, iPhones and low-cost computers, and cell phone handsets and parts for majors like Nokia (NOK) and Motorola (MOT). In 2003, BYD entered the auto-making business by buying a near defunct state-owned car company, and went public on the Hong Kong exchange in 2007.

      The company believes it can become China's top automaker by 2018 and a major global player by 2025 with 8-9 million vehicle sales. Last year, BYD sold 400,000 cars and plans to double that this year through increased exports.

      When it introduces the e6 EV in California this year it will be the first Chinese vehicle-maker to sell in the US. It plans to export the EV to Europe next year.

      The e6 has a top speed of 87 mph, travels 205 miles on a single charge and only takes about an hour to charge. Some say the car won't sell well in the US because its design looks outmoded to Americans, and the quality of body panel fit and paint finish doesn't meet US standards. The price tag will be a steep $40,000, on par with GM's Chevy Volt.

      Last year, BYD launched the world's first plug-in hybrid, the F3DM sedan, but sold fewer than 100 units in the first eight months. It goes 62 miles on a charge and sells for only $22,000.

      Solar Too

      BYD is also leaping into solar with a vertically integrated manufacturing model. It began building a massive $3.3 billion, 5 GW crystalline silicon plant in 2009, to be completed in 2015. The company claims its proprietary production process can cut polysilicon costs in half.

      Future Village, a small complex at its corporate headquarters, runs on eight wind turbines and solar PV, all made by BYD. There's also an energy storage unit that captures excess solar and wind energy, also made by BYD.

      BYD's entry into solar is supported by government subsidies, land rights to two silica mines, and the purchase of its output.

      Buffet and BYD

      Buffett has already made a $1 billion on his investment in BYD, while holding a stake in the world's adoption of clean energy and China's economic growth.

      The purchase was viewed as atypical for Buffett, who doesn't typically invest in new, disruptive technologies like electric vehicles. He also doesn't invest in technologies he doesn't know much about. But it takes a special person to capture a leading market share in batteries and vehicles in such a short time - Buffett invested in Wang Chuanfu as much as the company.

      How did Chuanfu turn BYD into a low-cost battery producer? He took advantage of China's low cost labor rather than investing in expensive robotic manufacturing.

      He's spent far more on R&D than other Chinese manufacturers, improving products and modifying the manufacturing process. He's also been able to attract leading scientists because of an emphasis on great benefits: free housing, food, health insurance and access to free education for their children.

      Chuanfu has been called a combination of Thomas Edison and Jack Welch. And, like Henry Ford, is a skilled engineer and scientist as well as an outstanding entrepreneur. He started BYD after raising $300,000 from relatives and set out to compete with Sony (SNE) and Sanyo (SANYY.PK) making rechargeable batteries.

      Buffett liked the fact that Chuanfu would only sell him 10% of the company - he wanted 25%. Buffett believes that all cars will be EVs in 20 years and BYD has a legitimate shot at becoming one of the largest suppliers of EV battery technology and EVs. But the biggest advantage may be access to BYD's energy storage technology. Buffett's utility, MidAmerican Energy Holdings (MDPWK.PK), acquired the shares in BYD and has already started using BYD's energy storage system in Oregon.

      BYD was a top performer on the stock market in 2009 - its shares rose 439%. The company is planning a $100 million IPO on the Shenzhen exchange this year.

      Disclosure: No positions
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 19:06:48
      Beitrag Nr. 244 ()
      Kann glaube ich, nicht schaden, wenn ich Nachstehendes mal kurz poste. Den einen sicher bekannt, andere haben sich schon immer gefragt, was es mit diesen beiden Begriffen auf sich hat:

      Yuan und Renminbi
      Eine Währung, zwei Begriffe und was sie bedeuten


      Selbst dutzendfache China-Besucher müssen immer wieder nachfragen: Wie war das noch mit Yuan und Renminbi? Was heißt hier was, und wie unterscheiden sich die Begriffe? Die Antwort ist scheinbar einfach, der Umgang im Alltag dennoch kompliziert, da sich die Gewohnheiten des chinesischen Sprachgebrauchs nicht mit den unseren decken.

      In einem allgemeinen Zusammenhang, wenn von der Währung als Sammelbegriff die Rede ist, spricht man in China vom „Volksgeld“ – das ist die wörtliche Übersetzung von Renminbi. Doch Renminbi ist keine Geldeinheit. In Statistiken, auf Preisschildern und an der Ladenkasse ist deshalb immer von Yuan die Rede. Yuan ist eine Einheit wie Mark oder Taler. Man kann also nur mit einem Yuan-Schein bezahlen, auf chinesischen Geldscheinen findet der Begriff Renminbi keine Erwähnung. Weshalb wir im Deutschen im Prinzip auch zwischen Renminbi und Yuan unterscheiden müssten, was wir jedoch von Euro und Dollar her nicht gewohnt sind.

      Die Chinesen haben mit ihren Geldbezeichnungen andere Probleme: Vor allem auf dem Land waren die Bauern noch bis vor einigen Jahren so arm, dass ihnen meist nur Jiao und Fen zwischen die Finger kamen – das sind Untereinheiten des Yuan so wie bei uns Cent. Folglich werden mündliche Marktgeschäfte bis heute oft in Jiao und Fen ausgehandelt – eine Falle für Ausländer, die, sobald sie über eine Yuan-Summe verhandeln, damit meist schon über dem Normalpreis liegen.

      Georg Blume

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      schrieb am 10.03.10 18:28:41
      Beitrag Nr. 243 ()
      Das folgende halte ich für eine Pflichtlektüre für BYD-Investoren:
      Berkshire’s Investment in BYD: A Bet on the Man
      March 10, 2010 – by Ravi Nagarajan – Seeking Alpha
      Berkshire Hathaway’s (BRK.A) investment in BYD (BYDDF.PK) made its first appearance in Warren Buffett’s annual letter (pdf) which provides a table listing common stock investments with a market value of more than $1 billion. As of December 31, 2009, Berkshire held 225 million shares of BYD with a market value of nearly $2 billion. Berkshire’s cost basis is $232 million. While the investment has appreciated significantly, it is unusual for Warren Buffett to purchase shares of what is essentially a technology company in a very unsettled industry environment.
      “I am betting on the man.”
      Columbia Business School students produce an excellent quarterly newsletter named Graham and Doddsville which is offered free of charge. The Winter 2010 issue was recently released and contains details of a meeting between Warren Buffett and Columbia students where questions related to the BYD investment were discussed. Mr. Buffett had high praise for BYD’s Founder Wang Chuan-Fu:
      “BYD is a remarkable company run by a remarkable guy who started with $300,000 in 1995 and is now the second largest cell phone battery maker in the world. BYD also has the best-selling car in China on a monthly basis. [Mid- American Energy (MDPWK.PK) CEO] Sokol has never seen a better manufacturing operation than BYD. BYD makes everything except the tires and glass to maintain quality control.”
      Not only does Mr. Buffett see Wang Chuan-Fu as a remarkable businessman, but also a man of integrity. “It took eleven months for the transaction to be approved. BYD could have backed out of the deal terms – the price had run up to HKD 40 from HKD 8 – but Wang Chuan-Fu did not. I don’t understand the product, so I am betting on the man.”
      Mr. Buffett is not the only one at Berkshire who admires Wang Chuan-Fu’s track record. Berkshire Hathaway Vice Chairman Charlie Munger performed most of the due diligence on BYD along with MidAmerican Energy Chairman David Sokol. Mr. Munger is not known to offer praise casually, and had this to say about Wang Chuan-Fu in a 2009 Fortune Magazine article:
      “This guy,” Munger tells Fortune, “is a combination of Thomas Edison and Jack Welch – something like Edison in solving technical problems, and something like Welch in getting done what he needs to do. I have never seen anything like it.”
      Wang Chuan-Fu is a man who believes in his product to the point where he is willing to drink BYD’s battery fluid to prove a point regarding environmental safety.
      Big Challenges Ahead for BYD
      There are some big challenges ahead for BYD as the company moves toward offering its all electric e6 vehicle in Western markets. We have covered BYD extensively on The Rational Walk over the past year and have noted that the company seems to be hedging a bit more than previously regarding the timing of entry into the United States. One potential side effect of the Toyota (TM) recall situation is that consumers may grow skeptical regarding product quality in general. This could be particularly troubling for a new entrant from China since there is a perception that Chinese products can have quality problems.
      BYD and Daimler (DAI) recently announced a partnership to develop electric cars for the Chinese market. The rationale for the alliance is that Daimler’s knowledge of electric vehicle architecture and BYD’s battery technology will be combined to provide a competitive advantage. However, one other possible advantage is that the Daimler nameplate will bring additional credibility to a new class of all electric vehicles. While there is no indication that any plans are underway to broaden the BYD/Daimler alliance, the fact that the two companies are working together is an interesting development.
      Disclosure: The author owns shares of Berkshire Hathaway.
      http://seekingalpha.com/article/192909-berkshires-investment…
      Weiterhin: Wer Englisch gut lesen kann, dem kann ich nur empfehlen, die Geschäftsberichte von Warren Buffett zu lesen, jeweils etwa 20 Seiten vor dem Zahlenteil:
      www.berkshirehathaway.com
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 15:06:57
      Beitrag Nr. 242 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.101.267 von Vitalstatistix am 10.03.10 10:12:27Mal die dt. Meldung dazu. ;)

      http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2010-03/16340140…
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 14:34:29
      Beitrag Nr. 241 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.101.266 von Zwilla am 10.03.10 10:12:22Du machst da einen feinen Research, Zwilla, vielleicht kannst Du ja auch noch mehr zu BYD beitragen.
      Beste Grüße
      Soleil
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 11:37:15
      Beitrag Nr. 240 ()
      Avatar
      schrieb am 10.03.10 10:55:52
      Beitrag Nr. 239 ()
      Antwort auf Beitrag Nr.: 39.100.176 von Karlll am 10.03.10 07:51:22Hatte ich gelesen. Nur war mir nicht klar woher das Geld für diese Beteiligung kommen sollte. Nun wäre ja "etwas" Geld vorhanden.

      Dazu passt natürlich auch der Beitrag von "zwilla" Posting 236 über geplante Subventionen.

      Wußte Daimler etwa davon im Vorfeld? ;)
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