Tenbagger-Potential bei GEN III Oil (A2DYXJ) - Lukratives und umweltschonendes Recycling von Motoröl (Seite 62)
eröffnet am 16.04.18 17:00:25 von
neuester Beitrag 17.04.24 21:11:10 von
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bei finanztreff wird Stuttgart als Handelsplatz noch gar nicht angezeigt - nun ja
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.575.430 von techinvestor69 am 18.04.18 17:46:37Stuttgart auch...
Umsatz in Frankfurt
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.574.908 von 1erhart am 18.04.18 16:53:25
hab 50.000 Stück bekommen
einfach limitierte Order platzieren und der Makler wird Stücke für Dich finden, wenn Dich die Aktie interessiert.
gestern und vorgestern
wurden Stücke gehandelt hab 50.000 Stück bekommen
einfach limitierte Order platzieren und der Makler wird Stücke für Dich finden, wenn Dich die Aktie interessiert.
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.572.646 von Donkanaille am 18.04.18 12:58:36Das wäre ja alles recht und gut nur findet ja auf gut Deutsch gesagt NULL Handel statt.
In Canada noch kein einziges Stück wie ich sehe.
In Canada noch kein einziges Stück wie ich sehe.
Jetzt auch in Stuttgart handelbar!
Antwort auf Beitrag Nr.: 57.568.626 von LotusQnewQst am 17.04.18 23:17:18hast Du den Geschäftsbericht gefunden?
Interessant, ein ähnliches Verfahren nutzt ein US-Verfahren bereits in Sachsen.
Wie konkurrenzfähig ist das wiederaubereitete Öl?
Über 1.000 verschiedene Produkte lassen sich aus dem Basisöl der höchsten Güteklasse herstellen.
Die Wiederaufbereitung von Altöl allein erzeuge bereits weniger klimaschädliches CO2 als die sonst übliche Veredlung von Rohöl, erklärt Schüppel. Jede Tonne Recycling-Öl spare so 1,3 Tonnen CO2 .
Die vollsynthetischen Leichtlauföle auf Recycling-Basis müssen obendrein seltener gewechselt werden und schmieren besser als konventionelleres Öl. Verbrennungsmotoren laufen so effektiver und produzieren weniger Abgas, erklärt der Ingenieur.
Was, wenn bald alle elektrisch fahren?
Um die Elektromobilität macht sich Andreas Schüppel keine Sorgen. „Selbst wenn ab heute kein Verbrennungsauto mehr gebaut wird, bleibt der Bedarf noch 15 Jahre oder länger hoch.“ Noch ist die Öko-Bilanz der E-Autos außerdem nicht positiv genug, findet der Geschäftsführer. Der Grund: Seltene Erden in den Akkus und CO2 -intensiver Kohlestrom. „Das wird sich in Zukunft aber verbessern.“
Quelle: https://www.mz-web.de/zeitz/recyceltes-oel-wie-ein-unternehm…
Wie konkurrenzfähig ist das wiederaubereitete Öl?
Über 1.000 verschiedene Produkte lassen sich aus dem Basisöl der höchsten Güteklasse herstellen.
Die Wiederaufbereitung von Altöl allein erzeuge bereits weniger klimaschädliches CO2 als die sonst übliche Veredlung von Rohöl, erklärt Schüppel. Jede Tonne Recycling-Öl spare so 1,3 Tonnen CO2 .
Die vollsynthetischen Leichtlauföle auf Recycling-Basis müssen obendrein seltener gewechselt werden und schmieren besser als konventionelleres Öl. Verbrennungsmotoren laufen so effektiver und produzieren weniger Abgas, erklärt der Ingenieur.
Was, wenn bald alle elektrisch fahren?
Um die Elektromobilität macht sich Andreas Schüppel keine Sorgen. „Selbst wenn ab heute kein Verbrennungsauto mehr gebaut wird, bleibt der Bedarf noch 15 Jahre oder länger hoch.“ Noch ist die Öko-Bilanz der E-Autos außerdem nicht positiv genug, findet der Geschäftsführer. Der Grund: Seltene Erden in den Akkus und CO2 -intensiver Kohlestrom. „Das wird sich in Zukunft aber verbessern.“
Quelle: https://www.mz-web.de/zeitz/recyceltes-oel-wie-ein-unternehm…
habe mal ne email an Tradegate geschrieben - vielleicht klappt es ja mit de Listing
das neue Geschäft haben sie erst seit Anfang 2017. Das letzte Placement war zu 0,70 CAD.
The Company acquired on an exclusive basis in February, 2017 technology (“ReGenTM technology”) that enables the
production of Group III base oils from the reprocessing (also known as “re-refining”) of used motor oil. Group III oil is
also known as “synthetic” motor oil and is used in higher performance internal combustion and gas turbine engines.
The demand for Group III oil has increased by an average 5% per year over the past 4 years.
By comparison, most re-refiners produce only Group II base oils, which are used in the formulation of standard grade
motor oils for use in older and lower performance vehicles. Group III base oil currently sells at an approximate 60%
premium to Group II. The Company therefore believes that its technology is valuable and it plans to build an initial rerefining
plant in Bowden, Alberta with an expected capacity of 924,000 barrels (“bbl”) per year and production of
462,000 bbl per year of Group III base oil.
Today, the North American consumption of Group III base oil is in excess of 18,000 barrels per day (“bpd”), while the
total current North American production is only 4,800 bpd. The Company’s proposed refinery in Bowden, Alberta
expected to be constructed in 2018 and commissioned in 2019 is designed to produce 1,400 bpd of Group III base oil,
by which time the total North American demand will be in excess of 19,000 bpd, leaving a production shortfall of
15,200 bpd. The new Gen III production is expected to fill approximately 9% of that shortfall.
At the current market price of $6.53 per gallon for Group III and escalated at 2% per year, projected Group III revenues
at the Bowden refinery when in full production is expected to be more than approximately $126.7 million per year.
By comparison, the Group II revenue from that same 1,400 bpd production, at current production standards and
today’s market price of $3.98 per gallon, escalated at the same 2% per year, would only generate $77.2 million in
revenue.
The Company also expects the ReGenTM technology to qualify for greenhouse gas credits in Alberta. It will submit an application to the Alberta Government to receive carbon credit revenue. The Company believes that it will qualify for
Alberta carbon credits of 360,000 tonnes per year, and thereby generate additional annual revenues of approximately
$9 million. Based on an analysis prepared for the Company, the carbon credits that are projected to be generated by
the Company represent the equivalent of taking 76,000 cars off the road.
In the context of the opportunity represented by the ReGenTM technology, on March 31, 2017, the Company sold its
wholly owned subsidiary, NMC Mining Corp, which indirectly held the Company’s assets and mineral interests in
Papua New Guinea.
On May 11, 2017, the Company changed its name to Gen III Oil Corporation and on October 17, 2017, the TSX Venture
Exchange approved the Company’s change of business to become an industrial oil company. The Company’s shares
are listed on the TSX Venture Exchange and trade under the symbol “GIII.”
The Company acquired on an exclusive basis in February, 2017 technology (“ReGenTM technology”) that enables the
production of Group III base oils from the reprocessing (also known as “re-refining”) of used motor oil. Group III oil is
also known as “synthetic” motor oil and is used in higher performance internal combustion and gas turbine engines.
The demand for Group III oil has increased by an average 5% per year over the past 4 years.
By comparison, most re-refiners produce only Group II base oils, which are used in the formulation of standard grade
motor oils for use in older and lower performance vehicles. Group III base oil currently sells at an approximate 60%
premium to Group II. The Company therefore believes that its technology is valuable and it plans to build an initial rerefining
plant in Bowden, Alberta with an expected capacity of 924,000 barrels (“bbl”) per year and production of
462,000 bbl per year of Group III base oil.
Today, the North American consumption of Group III base oil is in excess of 18,000 barrels per day (“bpd”), while the
total current North American production is only 4,800 bpd. The Company’s proposed refinery in Bowden, Alberta
expected to be constructed in 2018 and commissioned in 2019 is designed to produce 1,400 bpd of Group III base oil,
by which time the total North American demand will be in excess of 19,000 bpd, leaving a production shortfall of
15,200 bpd. The new Gen III production is expected to fill approximately 9% of that shortfall.
At the current market price of $6.53 per gallon for Group III and escalated at 2% per year, projected Group III revenues
at the Bowden refinery when in full production is expected to be more than approximately $126.7 million per year.
By comparison, the Group II revenue from that same 1,400 bpd production, at current production standards and
today’s market price of $3.98 per gallon, escalated at the same 2% per year, would only generate $77.2 million in
revenue.
The Company also expects the ReGenTM technology to qualify for greenhouse gas credits in Alberta. It will submit an application to the Alberta Government to receive carbon credit revenue. The Company believes that it will qualify for
Alberta carbon credits of 360,000 tonnes per year, and thereby generate additional annual revenues of approximately
$9 million. Based on an analysis prepared for the Company, the carbon credits that are projected to be generated by
the Company represent the equivalent of taking 76,000 cars off the road.
In the context of the opportunity represented by the ReGenTM technology, on March 31, 2017, the Company sold its
wholly owned subsidiary, NMC Mining Corp, which indirectly held the Company’s assets and mineral interests in
Papua New Guinea.
On May 11, 2017, the Company changed its name to Gen III Oil Corporation and on October 17, 2017, the TSX Venture
Exchange approved the Company’s change of business to become an industrial oil company. The Company’s shares
are listed on the TSX Venture Exchange and trade under the symbol “GIII.”
Tenbagger-Potential bei GEN III Oil (A2DYXJ) - Lukratives und umweltschonendes Recycling von Motoröl